Prowadzę zajęcia z dziećmi od lat trzech oraz osobami dorosłymi z następującymi problemami:
- autyzm ( w tym Zespół Aspergera);
- niepełnosprawność umysłowa;
- porażenie mózgowe;
- niepełnosprawność ruchowa;
- Zespół Downa i inne choroby genetyczne;
- ADHD;
- FAS;
- opóźnienie psychofizyczne;
- trudności szkolne (np. w czytaniu i pisaniu);
- opóźniony rozwój mowy;
- dysleksja;
- wcześniactwo;
- podejrzenia deficytów SI.
Jeżeli niepokoi Cię fakt, że dziecko…
Twoja pociecha niekoniecznie musi posiadać orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego czy opinię Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, aby zostało zakwalifikowane na zajęcia. Jeżeli niepokoi Cię fakt, że dziecko:
- chodząc, często potyka się, jest „niezgrabne” ruchowo;
- unika dotykania niektórych faktur, nie lubi brudzenia się;
- unika ruchu, wysiłku fizycznego;
- posiada dużą potrzebę ruchu z jednoczesnym brakiem jego celowości;
- jest apatyczne, bądź agresywne -ma problemy w nawiązywaniu kontaktów z rówieśnikami;
- wykazuje wygórowane reakcje na różnego rodzaju dźwięki, smaki, zapachy;
- ma kłopoty z koncentracją uwagi,
- ma problemy szkolne np. w nauce czytania, pisania, liczenia;
to wystarczający powód, aby się ze mną skontaktować.
Jak wyglądają poszczególne etapy zajęć?
Diagnoza
2-3 spotkania z dzieckiem oraz opiekunem, która obejmuje:
- szczegółowy wywiad z rodzicem dotyczący przebiegu ciąży, porodu oraz rozwoju dziecka;
- swobodną obserwację pacjenta w sali terapeutycznej;
- Południowo – kalifornijskie Testy Integracji Sensorycznej;
- obserwację kliniczną.
Po analizie i interpretacji wyników rodzic zostanie szczegółowo poinformowany o podstawie kwalifikacji do zajęć.
Terapia
Zajęcia, w zależności od potrzeb odbywać się będą 1-2 razy w tygodniu i trwać 60 min. Ostatnie 10 min. każdych zajęć przeznaczone będzie na rozmowę z rodzicami, podczas której będą informowani o postępach dziecka oraz dostaną wskazówki do pracy w domu tzw. „dietę sensoryczną”.
W celu ewaluacji poczynionych przez pacjenta postępów testy oraz obserwacja kliniczna będą powtarzane podczas terapii co kilka miesięcy.
Ogólny czas trwania terapii jest trudny do określenia, może trwać od kilku miesięcy do 2 lat i jest zależny od rodzaju zaburzenia, systematyczności uczęszczania na zajęcia oraz współpracy rodzica, opiekuna z terapeutą poprzez systematyczną pracę z dzieckiem w domu.

Jakie zasady obowiązują?
Regulamin:
- Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku, w godzinach: 15:00 – 20:00 oraz w soboty od 10:00 do 15:00 w siedzibie firmy, przy ul. Radomskiej 53 (Częstochowa).
- Sala terapeutyczna monesi oferuje 4 pomieszczenia: poczekalnia, sala logopedyczna, sala integracji sensorycznej oraz WC posiadające pozytywną opinię sanepidu.
- Sale terapeutyczne są bogato wyposażone w profesjonalny sprzęt posiadający wszelkie niezbędne atesty oraz certyfikaty.
- Wszystkie sprzęty wykorzystywane podczas zajęć są każdorazowo czyszczone oraz dezynfekowane.
- Rodzic/ opiekun ma prawo obserwowania każdych zajęć terapeutycznych.
- Płatność odbywa się gotówką każdorazowo po zajęciach lub jednorazowo za cały miesiąc.
- Rodzic/ opiekun ma obowiązek poinformować terapeutę o konieczności odwołania zajęć co najmniej 1 dzień przed ustalonym spotkaniem.
- W razie spóźnienia pacjenta czas trwania zajęć nie ulega wydłużeniu, a płatność za umówioną wizytę pozostaje bez zmian.
- Na zajęciach terapeutycznych wskazany jest luźny strój, nieograniczający ruchów (najlepiej sportowy) oraz obuwie zmienne – nie ćwiczymy w obuwiu ani boso.
Rodzice/ opiekunowie wchodzący do sali terapeutycznej, ze względów higienicznych, zobowiązani są do zdjęcia obuwia bądź korzystania z foliowych ochraniaczy dostępnych w poczekalni.